1. konsultation​

Dit første besøg foregår således:

Vi taler om dine smerter

Mens du fortæller om din smertetilstand, hvordan den er opstået, og hvordan du har haft det efterfølgende, så lytter vi og stiller spørgsmål undervejs.

Du bliver undersøgt og får en diagnose

Vi undersøger hele din rygsøjle for nedsat funktion, bevægelighed og hævelser, og vi vurderer, om det er nødvendigt med et røntgenbillede.

Du får kiropraktisk behandling

Vi løsner dine muskler let op, så muskler og bindevæv bliver gennemstrømmet af blod. Derefter sætter vi leddet på plads. Det giver tit en ”knæklyd”. Lyden skyldes alene de luftbobler, der dannes i leddet under behandlingen. Hovedgevinsten er, at leddene bevæger sig bedre, musklerne bliver mere afslappede og dine smerter aftager.

Du får gode råd med hjem

En vigtig del af vores behandling er at rådgive om, hvilke øvelser og hvilken træning, der er god for dig. Du får også et overblik over, hvor mange gange, du skal komme fremover. Selvom dine symptomer ligner de symptomer, som en nabo eller bekendt har oplevet, kan du sagtens have brug for et helt andet behandlingsforløb. Derfor er det vigtigt, at du lytter til vores rådgivning.

Din krop reagerer på behandlingen

Det er helt normalt, at du kortvarigt bliver øm i det område, hvor du er blevet behandlet. Du skal huske på, at målet med behandlingen er at få din krop tilbage til normal tilstand.

Husk at tid spiller en vigtig rolle i dit behandlingsforløb. Selvom dit problem er opstået akut, har dine led, sener og muskler ofte været belastet over længere tid. Derfor vil det også tage tid at komme tilbage til en normal tilstand igen.

Det er også godt at tænke på, at resultatet af en kiropraktisk behandling ikke er ”enten-eller”. De fleste af vores patienter bliver smertefrie, andre kan ikke blive helt smertefrie, men kan dog ofte få varig lindring. Smertelindring betyder forbedret livskvalitet for dig og for dine pårørende.

Har du nogle spørgsmål?​​

Så kan du sende dem til mig via formularen, så vender jeg tilbage hurtigst muligt.​

Felter markeret med * skal udfyldes.​

​Om os

​Hos Kiropraktisk klinik v/Ulla Kjær Knudsen fokuserer vi på forskellige behandlingsmetoder, alt efter hvilken klient vi har med at gøre.

​Alle klienter er forskellige – smerterne ligeledes. Vi gør altid vor bedste for at hjælpe kroppens led og muskler til at fungere optimalt.

Mandag 08:00 - 16:00​

Tirsdag  10:00 - 17:00