Baby kiropraktor – også for børn og unge​

Både børn og unge vil have gavn af kiropraktisk behandling hos en baby kiropraktor. Behandlingen kan hjælpe børnene med at slappe af og føle en lethed. Lange dage i skolen kan være med til at give børn eller unge spændinger, man som kiropraktor kan afhjælpe.

Typiske behandlinger hos en baby kiropraktor

Nogle af de problemer vi ofte ser hos børn og unge kan for eksempel være:

• ​Kolik baby - spædbørn med koliksymptomer eller problemer med maven, eksempelvis forstoppelse
  • ​Spædbørn med nedsat bevægelighed i nakken eller skævheder i ryggen
  • ​Skolebørn med smerter i ryg, lænd eller nakke
  • ​Skolebørn med skævheder i ryggen
  • ​Børn med spændingshovedpine

Børn kan få akkurat de samme spændingsproblemer, som voksne og kan derfor have gavn af at komme til en baby kiropraktor. På vores klinik ved Vallensbæk Strand nær Brøndby og Taastrup, ønsker vi at hjælpe børnene og lette smerterne.

Vores erfaring på klinikken er, at børn ikke kan tage skade af den kiropraktiske behandling hos en kiropraktor. Vi oplever tværtimod, at børnene lettere kan løsne op i muskler og led.​

Kolik baby – sådan hjælpes du videre

Som forælder er det ikke sjovt at stå og se på ved sidelinjen. Det kan være svært at se sit barn med smerter, så derfor bør man efter endt behandling hos os hjælpe sit barn videre selv. Kolik ved babyer kendetegnes oftest ved langvarige skrigeture, udspilet mave, meget luft i tarmen og urolig og forstyrret søvn.

Der er et par tips man kan tage med videre, hvis man ønsker at gøre det bedste for sine børn. Sørg for at barnet:

• ​Skifter stilling ofte
  • ​Retter ryggen når de sidder ned
  • ​Ikke falder sammen i nakken, når de bruger deres smartphone eller computer
  • ​Rører sig

Som baby kiropraktor kan man godt hjælpe barnet her og nu, men det er også utrolig vigtigt, at man selv gør en indsats for at højne bevægeligheden hos barnet.​

Ønsker man at skabe de bedste betingelser for barnet, hvad end det er kolik baby eller større barn med smerter og uro i kroppen, kan man eventuelt kombinere en behandling hos os en baby kiropraktor med et jævnt fysisk aktivitetsniveau.

Skal du have hjælp af en baby kiropraktor?

Hvis du ønsker, at vi skal hjælpe dit barn via en kiropraktisk behandling udført af en baby kiropraktor, så gør vi gerne det. Vi foretager først en konsultation, hvor vi finder ud af, hvordan barnet har det, og derfra kan vi planlægge et behandlingsforløb.

Kontakt os hellere end gerne, så vi i fællesskab kan planlægge et behandlingsforløb hos en kiropraktor for dit barn eller teenager. Ring til os på telefon 31 36 90 36, send os en e-mail på: ulla@kiropraktorulla.dk eller udfyld vores kontaktformular og få mere information om prise osv.

​Har du nogle spørgmål til min behandling?

Skriv til mig med dit spørgsmål eller hvis jeg skal kontakte dig. Jeg vender tilbage hurtigst muligt.

Navn *

Besked *